perjantai 14. elokuuta 2015

KUN OLIN PIENI - HAASTE

Kun olin pieni..


































lempiruokani oli..
Spagetti ja lihapullat tai sitten isän tekemät lämpimät voileivät. 

katsoin televisiosta yleensä...

Muumeja, tottakai! Prätkähiiret ja turtles oli sit myöhemmin mun lempparit. Pokemon ja Digimon sit kans. En mä muista, mä katoin vähä kaikkea. 

unikaverini oli...

Peitto ja nuusku. Nuusku oli sellainen samettinen koirapehmolelu. Se on mulla vieläkin tallessa, peittokin on jossakin varastossa. 

käytin..
Huumeita?

isoäitini / isoisäni kertoi minulle...

Että takapihan kaivossa asuu näkki, eikä kaivon lähelle saisi mennä tai yläkerran komerossa asuu mörkö, koska siellä oli niin kylmä. Sinne ei saanut koskaan mennä. 

muistan laulaneeni...

Gimmeliä, TikTakkia, The Rasmusta. Mun lapsuuden jossain kirjassa lukee sanoja miten lauloin The Rasmuksen - In the shadows. Herranjumala, miten sitä on joskus laulettu.. 

pelkäsin...

Pimeää, pelkään sitä edelleen. Ukkosta. Muumien mörköä, menin aina sohvan taakse katsomaan muumeja kun muumien mörkö näkyi televisiosta. Katsottiin siskon kanssa joskus Tarusormusten herrasta viimeinen elokuva ja muistan kuinka näin painajaista klonkusta, siitä kohtaa kun se lopussa tippuu sormuksen kanssa laavaan. 

tein salaa...

Kastelin vessapaperia ja nypin palasia siitä heittääkseni niitä märkiä palasia kattoon. Joskus myös söin lusikalla multaa sohvan takana. Joskus äiti puhui puhelimessa liian kauan (mielestäni) ja otin sakset, menin pöydän alle ja napsaisin kotipuhelimen johdon poikki. Siihen loppui se puhuminen.

kesäisin...

Laskettiin vesiliukumäkeä. Isä oli laittanut muovin siihen jatkoksi että pystyttiin liukumaan pitemmälle kun laskettiin. Kerran laskin suoraan pusikkoon kun matka ei tyssännytkään sen muovin päähän. Teimme myös majoja ja hypittiin trampoliinilla naapureiden kanssa. 

talvisin...

Laskettiin mäkeä. Veli kuljetti minua ja kavereitani moottorikelkan perässä kärryssä, käytiin laavulla paistamassa makkaraa. Kävimme luistelemassa jne.

olin ylpeä...

Hippokisapalkinnoista, hiihtomitaleista ja hyvistä arvosanoista.

keräsin...

Erilaisia kiviä, tarroja, pokemonkortteja, kukkia, kaikenlaista. 

Haastan Emman, koska ei kukaan muukaan bloggaa, tai no bloggaa mut vittu.
http://emmalhola.blogspot.fi/

Yeahhh boi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti